• وبلاگ : تحليل
  • يادداشت : تحليل: حکومت آقازاده ها يا بنده زاده ها
  • نظرات : 1 خصوصي ، 4 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + به H.rabbani 
    سلام!
    مسئول نگهباني از عدالت در يک جامعه تک تک افرادي هستند که در آن جامعه زندگي مي کنند.
    اينکه با پيش آمدن مشکلات و موانع در يک جامعه(که هرکس در آن به اندازه يک فرد نقش دارد و داراي اثر است) همه را به گردن شخص اول آن جامعه بيندازيم قضاوت منصفانه اي نيست!!
    نکته اي که اينجا اهميت دارد و ظاهرا باعث ايجاد مشکل در اين بحث شده اين است تفاوت رهبري و مديريت است:
    در تعريف رهبري داريم: ”توانايي ترغيب ديگران به كوشش مشتاقانه جهت كسب اهداف معين“ يا فعاليت‌هايي كه مردم را براي تلاش مشتاقانه در جهت كسب اهداف گروهي تحت تاثير قرار مي‌دهد. در تعريفي وسيعتر رهبري يعني ”نفوذ در ديگران جهت نيل به هدف.“

    تفاوت آن با مديريت در اين است كه مديريت نفوذ در ديگران جهت كسب اهداف سازماني است. اما در رهبري اهداف مي‌تواند گوناگون باشد ولي در مديريت اهداف سازماني اولويت دارد . براي مثال اگر فردي در رده عملياتي بر تصميم مديرعالي سازمان اثر بگذارد در آن صورت آن فرد در اين مورد رهبر است و مدير عالي، پيرو.
    علاوه بر آن در مديريت ، افراد تحت ظوابط و دستورالعمل هاي اداري و سازماني ملزم به اطاعت از مدير هستند

    ولي اطاعت از رهبر ارادي و بر مبناي ميل شخصي ( مشتاقانه ) است و اجباري در کار نيست.

    نتيجه اينکه
    1.علاوه بر اينکه در يک جامعه تک تک افراد مسووليت عملکرد خود را دارد
    2. رهبري يک نظام متفاوت از مديريت آن است.


    + H. Rabbani 

    به هر حال پاسخ صريح و روشن نداديد و طبق معمول صورت مساله را پاک کرديد!

    قضاوت با خوانندگان! توجه داشته باشيد که چند تن‌ از دوستان و همکاران شما اين نوشته را خوانده اند و باز هم ميخوانند! تضاد در نوشته شما کاملا مبرهن است!


    1-در مورد رهبر هم اينرا بگويم که هي حرف ميزنه هي پالس ميده ولي کدامشون انجام مي دهند وقتي هم برخورد مي کنه شما روشنفکر ها زبانتان را دراز مي کنيد که رهبر چکاره هست.
    2- کسي که وضعيت معيشتش از جرج بوش و کارتر و کاينتون و به جرات مي گويم از خود شما هم پايين تر است.

    3- اگر مي خواهيد نقد کنيد به سيستمي نقد کنيد که تماما غربي ست نه اسلامي

    اين 3 مطلب فوق جاي بحث بسيار دارد که حضوراً بحث آنرا خواهيم کرد!

    اميدوارم که فعلا اين 3 مطلب را ديگر تصحيح و يا حذف نکنيد تا پاسخ شما داده شود!

    به اميد ديدار!


    سلام
    اولا خيلي ممنون که ايراد مربوط به متن را غير مستقيم اشاره کرديد. بنده اين جمله را اصلاح کردم، آخه قضاوت درستي از طرف بنده نبود.
    دوما يک روشنفکر دلسوز انتقاد مي کند چون ناراحت است و قصد دارد که اصلاح شود ان شاءالله، ولي گويا شما مثل اينکه خوشحال مي شويد وقتي مشکلي در حکومت اسلامي پيش مي آيد و از اين فرصت استفاده کرده تا مانند پتکي برسر اسلام بزنيد و بعد بگوييد اينهم اسلامتان!! خيلي هامون مسلمانيم ولي فقط در کلام نه در عمل! آيا باز هم اسلام مشکل داره يا ما مشکل داريم که هواهاي نفسانيمان بر نص صريح قرآن غلبه دارد. نمونه: سه رييس جمهور بر سر کار آمده همه شان قيافه هاي اسلامي ولي تئوري ها تکنوکرات،مارکسيس،کاپيتاليسم و.... . بعد هم به اسم اسلام تمام ميشه. کجاي بانکداريمان اسلامي ست، کجاي اخلاقمان اسلامي ست و.... . آقا ! اسلام اين نيست که تصور مي کنيد. در مورد رهبر هم اينرا بگويم که هي حرف ميزنه هي پالس ميده ولي کدامشون انجام مي دهند وقتي هم برخورد مي کنه شما روشنفکر ها زبانتان را دراز مي کنيد که رهبر چکاره هست. اين صحبت ها را بخوانيد:
    در جريان ديدار و گفتگوي جوانان نخبه علمي کشور با رهبر انقلاب، يکي از حاضران بدون هماهنگي با مجري مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تريبون قرار گرفت و به شکل صريح، از برخي سياستها و رويه‌هاي حکومتي انتقاد کرد.حتما آنرا بخوانيد.
    اين مطالب را اشاره کردم تا جواب اين سوالتان رابدهم:راستي‌ چه کسي‌ مسول نگهباني از عدالت در جمهوري اسلامي است؟ کسي که وضعيت معيشتش از جرج بوش و کارتر و کاينتون و به جرات مي گويم از خود شما هم پايين تر است. اگر مي خواهيد نقد کنيد به سيستمي نقد کنيد که تماما غربي ست نه اسلامي. دانشگاهش تا زايشگاهش و همين مسئولين پرورش همان سيستمند نه اسلام و قرآن .رمز تازيخ طرح ريزي استراتژيک نظام مبتني بر اسلام: تقواست و حال چقدر رهبر به آن تاکيد کرده و چقدر انجام دادند، خودتان بررسي کنيد. سوال درست اينه نه انکه شما پرسيديد: کي تقوا دارد؟؟؟
    + H. Rabbani 
    در حکومت اسلامي هميشه عدالت واژگون رعايت ميشه!

    خوشحالم از ديدن عبارت فوق در اين دست نوشته!

    راستي‌ چه کسي‌ مسول نگهباني از عدالت در جمهوري اسلامي است؟