سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل

نظر

امسال همه‌ى اجزاى گوناگون ملت ما، مسئولین کشورى، مسئولین بخشهاى گوناگون استانى در گوشه و کنار کشور و آحاد مردم، همه باید این تلاش را براى خدا در پیش بگیرند.

آیا می دانید بانک مرکزی، اعلام کرده دیگر مجوز راه اندازی بانک جدیدی صادر نمی شود؟ آیا توجه داشته اید سرعت اجرای اصل 44(همان اصل خصوصی سازی) کم و کمتر شده است؟... چرا؟
زمانی که رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی اعلام کردند، نظرتات مختلف، تحلیل های گوناگون از نامگذاری ایشان در درون وبیرون جامعه به گوش می خورد.
وقتی اخبار بین الملل را مرور می کردم، شاید قریب به 80درصد، حول بحران اقتصادی ونارضایتی مردم می چرخید. سوالی درذهنم آمد آیا ایران هم دچار این بحران وخیم می شود؟ آیا بانکها، شرکت های سهامی خاص وعام ایران،... روزی به برشکستگی می رسند؟ سراغ کارشناسان رفتم. دریک کلام،  پاسخی این چنین دادند: ایران بعلت تحریم،  فعلا آن چنان اثر پذیر نیست ولی نگاه ما به آینده اینطور است که این موج، بزودی ایران را می گیرد!!!خب، اینجا بود که متوجه نامگذاری امسال ونگاه سه بعدی رهبر به جامعه شدم.
جهاد اقتصادی ، تنها راه گریز ازاین وضعیت بحرانی و وخیم است. اجازه بدهید یک مقدار بحث را بازتر کنم. جهاد اقتصادی یعنی:
کوشش تمام و همه جانبه برای رسیدن به هدف است و در منطق اسلامی به کار بردن نهایت جهد و کوشش در راه خدا برای نجات خلق خدا و استقرار خداپرستی و تسلط نظام عادل اجتماعی بر زندگی انسانهاست که در بسیاری از موارد با فداکاری و جانبازی همراه است. با توجه به این تعریف تک تک مردم جهت رسیدن به این هدف مسئولند، هرکسی در هرجایی و زمانی وپست ومقامی بایستی وظایفش راجهادی انجام بدهد. سخن آخر:
من امسال را «سال جهاد اقتصادى» اعلام کرده‌ام. این معنایش این است که ملت ایران در این برهه‌ى از زمان، جهادش به طور عمده در عرصه‌ى اقتصاد است همه هم مسئولند...
امسال همه‌ى اجزاى گوناگون ملت ما، مسئولین کشورى، مسئولین بخشهاى گوناگون استانى در گوشه و کنار کشور و آحاد مردم، همه باید این تلاش را براى خدا در پیش بگیرند.
مقام معظم رهبری